TableOnline IconTableOnline Logo

Tietosuojalauseke

Päivitetty 23.5.2018

Me TableOnline Oy:ssä arvostamme yksityisyyttäsi. Tässä tietosuojalausekkeessa kerromme tarkemmin, miten käsittelemme henkilötietojasi. Saat halutessasi tietoja siitä:


Millaisia tietoja käsittelemme?

Mihin tarkoituksiin tietoja käytämme ja mikä on käsittelyn oikeusperusta?

Kuinka kauan säilytämme tietoja?

Mitä evästeet ovat ja miten niitä käytetään?

Millaisia vaikutusmahdollisuuksia sinulla on?

Mihin tietoja siirretään?

Mihin tietoja luovutetaan?

Miten tiedot suojataan?

Voidaanko tähän tietosuojalausekkeeseen tehdä muutoksia?

Mihin rekisteröity voi ottaa yhteyttä?

Huomioithan, että palvelumme voivat sisältää linkkejä ulkopuolisiin sivustoihin. Emme voi kontrolloida näitä sivustoja, eikä tämä tietosuojalauseke koske näitä ulkopuolisia sivustoja. Suosittelemme käyttämään harkintaa selaillessasi internetiä sekä tutustumaan jokaisen sivuston yksityisyydensuojakäytäntöihin erikseen.



Millaisia tietoja käsittelemme?

Keräämme tyypillisesti seuraavia tietoja palvelumme käyttäjistä:


Kuluttaja-asiakkaiden tiedot: Nimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite, tehdyt varaukset ja niihin liittyvät tiedot, TableOnlinelle annetut palautteet ja yhteydenotot, suoramarkkinointiluvat ja -kiellot, käyttäjän sijaintin perustuvat IP-osoitteet

Yritysasiakkaiden tiedot: Asiakkaan yrityksen tiedot, kuten nimi, y-tunnus, toiminta-ala, osoite, laskutustiedot, yhteyshenkilön nimi, asema, puhelinnumero, sähköpostiosoite, TableOnlinelle annetut palautteet ja yhteydenotot, mahdollinen suoramarkkinointikielto.

Automaattisesti kerätyt verkkokäyttäytymistiedot: Keräämme automaattisesti tietoja siitä, miten palvelun käytät palveluitamme ja mobiilisovelluksia (esim. vierailun kesto ja aika), millä sivustoilla ja sivustojen alueilla vierailet. Tiedot kertyvät automaattisesti palvelinlokeihin ja yhdistetään käyttäjän päätelaitteelle asetettuun evästeeseen. Lisätietoja saat evästelausekkeestamme.

Saamme tietojasi suoraan sinulta varauksenteon, tilauksen tai muun yhteydenoton kautta. Tiedot voivat olla palvelujen käytöstä havainnoituja ja johdettuja. Yritysasiakkaiden osalta saatamme kerätä tietoja myös ulkopuolisista lähteistä, kuten yritysten verkkosivuilta. Näistä potentiaalisista asiakkaistamme keräämme tyypillisesti nimen, sähköpostiosoitteen, aseman ja yrityksen nimen ja yhteystiedot.



Mihin tarkoituksiin tietoja käytämme ja mikä on käsittelyn oikeusperuste?

Käsittelemme tietoa seuraavilla tietosuojalainsäädäntöön pohjautuvilla perusteilla:


Sopimus: Käsittelemme antamiasi tietoja täyttääksemme sopimuksen palvelusta, jonka olet tilannut. Emme voi tehdä tarjousta, täyttää sopimusta, mahdollistaa varauksen tekemistä, laskuttaa palveluitamme taikka pitää sinuun yhteyttä sopimukseen liittyvissä asioissa ilman henkilötietojen käsittelyä. Pyrimme tietoja kerätessämme informoimaan, mitkä tiedot ovat pakollisia sopimuksen täyttämiseksi ja mitkä voit antaa halutessasi.

Suostumus: Voimme käsitellä tietojasi suostumuksesi perusteella lähettääksemme sinulle suoramarkkinointiviestejä sähköisiä kanavia käyttäen, luovuttaaksemme yhteystietojasi valikoitujen kumppanien suoramarkkinointitoimenpiteitä varten taikka tehdäksemme markkinointi- ja mielipidetutkimuksia. Voimme myös pyytää suostumuksesi siinä tilanteessa, että käsittelyn tarkoitukset muuttuisivat. Voit peruuttaa antamasi suostumuksen milloin tahansa.

Oikeutettu etu: Käsittelemme henkilötietoja palveluiden ja liiketoiminnan analysointiin ja kehittämiseen, tuotekehitykseen ja raportointiin, profilointiin ja segmentointiin, väärinkäytösten estämiseen ja selvittämiseen sekä puhelimitse tai postitse tapahtuvaan taikka työtehtävien perusteella kohdistettuun markkinointiin. Voit vastustaa käsittelyä alla kuvatuin tavoin.

Lakisääteinen velvoite: Voimme olla velvoitettuja säilyttämään joitakin henkilötietojasi noudattaaksemme kirjanpito- tai muuta pakottavaa lainsäädäntöä asiakassuhteen päättymisen jälkeen. Tällöin käsittely perustuu lakisääteisen velvoitteen noudattamiseen.


Kuinka kauan säilytämme tietoja?

Säilytämme tietojasi vähintään asiakassuhteen keston ajan sekä kohtuullisen ajan sen jälkeen. Esimerkiksi asiakkuuteen liittyviä tietoja säilytetään pääsääntöisesti 60 kuukautta viimeisimmän varauksenteon jälkeen, jotta voimme lähettää sinulle aiempiin varauksiin tai pääteltyihin mielenkiinnonkohtaisiin perustuvia tarjouksia, käyttää tietoja palveluidemme kehittämiseen sekä vastata mahdollisiin reklamaatioihin. Tämän ajan jälkeen karsimme tietoja ja käsittelemme tietoja markkinointitarkoituksiin niin kauan kuin et ole kieltäytynyt vastaanottamasta markkinointiviestejä. Mikäli kieltäydyt markkinoinnista, eikä muuta käsittelyperustetta ole, säilytämme tiedon kiellosta ja yhteystiedoista, jotta voimme varmistaa kiellon noudattamisen.


Evästeillä ja muilla vastaavilla tekniikoilla kerättyjä verkkokäyttäytymistietoja säilytämme tyypillisesti muutamista kuukausista muutamiin vuosiin, sillä tämän ajan tietojen oletetaan kuvaavan mielenkiinnonkohteitasi. Tiedoista pääteltyjä kohderyhmätietoja, jotka on yhdistetty asiakastietoihin, voidaan säilyttää niin kauan kuin asiakastietoja tai markkinointirekisteriä säilytetään.


Pyrimme pitämään hallussamme olevat henkilötiedot oikeina ja ajantasaisina poistamalla tarpeettomia tietoja sekä päivittämällä vanhentuneita tietoja. Voit myös itse vaikuttaa tietojen säilytysaikaan alla kuvattujen valintojen kautta, esimerkiksi pyytää tietojesi poistamista.


Noudatamme lakisääteisiä velvoitteita tiedon säilyttämisessä.



Mitä evästeet ovat ja miten niitä käytetään?

Voimme kerätä käyttäytymistietoja evästeiden ja muiden vastaavien tekniikoiden avulla. Eväste on pieni tiedosto, joka tallentuu päätelaitteellesi, ja joka sisältää nimettömän, numeerisen tunnisteen, jonka avulla voimme yksilöidä ja laskea sivustollamme vierailevat eri selaimet. Myös mobiilisovelluksissa käytetään evästeitä vastaavaa numeerista tunnistetta. Evästeet ja muut vastaavat tekniikat eivät vahingoita päätelaitettasi tai tiedostojasi. Niitä ei voida käyttää virusten levittämiseen, eivätkä ne mahdollista kovalevylläsi olevien tietojen tutkimista. TableOnlinen lisäksi myös kolmannet osapuolet asettavat evästeitä.


Käytämme evästeitä kehittääksemme palveluistamme yhä parempia, näyttääksemme osuvampaa mainontaa sekä räätälöidäksemme palveluiden ja markkinointiviestien sisältöjä.


Voimme yhdistää evästeillä kerättyä käyttäytymistietoja henkilökohtaisesti tunnistaviin tietoihin, kuten nimeen ja sähköpostiosoitteeseen, jos olet kirjautuneena palveluihimme.


Lue lisää evästelausekkeestamme.



Millaisia vaikutusmahdollisuuksia rekisteröidyllä on?

Alla listaamme erilaisia tapoja, joilla voit vaikuttaa tietojen keräämiseen ja käsittelyyn:


Tietojen tarkastaminen, korjaaminen ja poistaminen: Sinulla on oikeus tarkastaa sinusta tallennetut henkilötiedot. Pyynnöstäsi oikaisemme, täydennämme tai poistamme käsittelyn tarkoituksen kannalta virheelliset, puutteelliset tai vanhentuneet henkilötiedot.

Tietojen siirtäminen: Voit myös halutessasi saada siirretyksi antamasi henkilötiedot, joita käsittelemme automaattisesti suostumuksen tai sopimuksen perusteella, ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Suoramarkkinoinnin ja siihen liittyvän profiloinnin kielto-oikeus: Voit milloin tahansa kieltää tietojesi luovuttamisen ja käsittelyn suoramarkkinointia varten painamalla viestin lopussa olevaa linkkiä tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Vastustamis- ja rajoittamisoikeus: Voit vastustaa käsittelyä, joka perustuu oikeutettuun etuun, henkilökohtaiseen tilanteeseesi liittyvällä perusteella. Esimerkiksi tällaisessa tilanteessa käsittelyä rajoitetaan siksi ajaksi, kun arvioidaan perusteita vastustaa käsittelyä. Käsittelyä voidaan rajoittaa myös mm. silloin, kun rekisteröity kiistää henkilötietojen paikkansapitävyyden, jolloin käsittelyä rajoitetaan ajaksi, jonka kuluessa voimme varmistaa tietojen paikkansapitävyyden.

Suostumuksen peruuttaminen: Voit peruuttaa antamasi suostumuksen milloin tahansa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai muilla erikseen tarjotuin keinoin. Suoramarkkinointisuostumuksen voit peruuttaa painamalla viestin lopussa olevaa linkkiä tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Evästeiden estäminen: Voit estää evästeiden käytön muuttamalla selaimesi asetuksia. Evästeiden käytön estäminen saattaa vaikuttaa palveluidemme toiminnallisuuteen. Lue lisää vaikutusmahdollisuuksista evästelausekkeestamme.

Valitusoikeus: Voit tehdä valituksen viranomaiselle, mikäli katsot, että tietojasi on käsitelty tämän tietosuojalausekkeen ja kulloinkin voimassaolevan lainsäädännön vastaisesi.


Mihin tietoja siirretään?

Tietojasi käsittelevät ne City Digital -konsernin työntekijät, joilla on oikeus tietojen käsittelyyn työtehtäviensä hoitamiseksi. Lisäksi käytämme tietojen käsittelyssä alihankkijoita, jolloin takaamme sopimusjärjestelyin, että tietoja käsitellään kulloinkin voimassaolevan lainsäädännön mukaisesti.


Jotkin kumppaneistamme saattavat sijaita EU:n tai ETA-alueen ulkopuolella. Jos siirrämme tiedot EU:n tai ETA-alueen ulkopuolelle, huolehdimme henkilötietojen suojan riittävästä tasosta muun muassa sopimalla henkilötietojen luottamuksellisuuteen ja käsittelyyn liittyvistä asioista lainsäädännön edellyttämällä tavalla, esimerkiksi Euroopan komission hyväksymiä mallisopimuslausekkeita käyttäen, ja muuten siten, että henkilötietojen käsittely tapahtuu tämän tietosuojalausekkeen mukaisesti. Tietojen siirto EU- tai ETA-alueen ulkopuolelle voi perustua myös suostumukseesi.



Mihin tietoja luovutetaan?

Ravintolat: Luovutamme henkilötietojasi ravintolalle, johon teet varauksen palvelumme kautta.

Viranomaiset: Voimme luovuttaa henkilötietojasi toimivaltaisten viranomaisten edellyttämällä, kulloinkin voimassaolevaan lainsäädäntöön perustuvalla, tavalla.

City Digital -konserni: Voimme käsitellä henkilötietojasi City Digital -konsernin sisällä. Konserniin kulloinkin kuuluvat yhtiöt ovat nähtävillä täällä.

Suostumus: Voimme luovuttaa tietojasi kolmansille osapuolille, mikäli olet antanut siihen suostumuksesi.

Yritysjärjestelyt: Mikäli myymme, fuusioimme tai muutoin järjestelemme liiketoimintaamme, henkilötietojasi voidaan luovuttaa ostajille ja näiden neuvonantajille.

Suoramarkkinointi sekä mielipide- ja markkinatutkimukset: Voimme luovuttaa henkilötietojasi suoramarkkinointiin sekä mielipide- ja markkinatutkimuksiin, ellet ole tätä kieltänyt.

Perintä ja oikeusvaateet: Voimme luovuttaa henkilötietojasi kolmansille, jos se on tarpeen sopimuksen täytäntöönpanemiseksi, saatavien perimiseksi, mahdollisten rikkomusten tutkimiseksi taikka oikeusvaateen laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi.


Miten tiedot suojataan?

Suojaamme henkilötietosi erittäin huolellisesti käyttämällä asianmukaisia organisatorisia ja teknisiä tietoturvakeinoja. Säilytämme rekisterin sisältämiä koneita vartioituna. Rekisteritietoihin pääseminen edellyttää käyttäjältään riittävän vaikeata salasanaa, joka vaihdetaan säännöllisesti. Salasana annetaan ainoastaan niiden henkilöiden tietoon, joille pääsy rekisteriin on välttämätöntä. Huolehdimme suojautumisesta internetistä tulevia tietomurtoja vastaan teknisin ja/tai ohjelmistollisin keinoin.



Voidaanko tähän tietosuojalausekkeeseen tehdä muutoksia?

Kehitämme palvelujamme jatkuvasti ja voimme muuttaa tätä tietosuojalauseketta. Muutokset voivat perustua myös lainsäädännön muuttumiseen. Suosittelemme tutustumaan tietosuojaselosteen sisältöön säännöllisesti.



Mihin voit ottaa yhteyttä?

TableOnline Finland Oy Y-tunnus: 2349007-3

Osoite: Kuortaneenkatu 1, 00520 Helsinki

Sähköposti: [email protected]

Yhteyshenkilö: Ville Heinonen

Sähköposti: [email protected]