TableOnline Icon

Famu

Mannerheimintie 46, Helsinki

Famu is located in the midst of the lush parks and winding little roads of Töölö.

The diners can feel well cared for in the gentle hands of the staff in this modern retro style city restaurant - it is almost like going back to Granny's house. A red cottage with vegetable patch did not sit right in the middle of the city and so Famu was born - the Granny from Töölö who loves the buzz of the city, her home-made gherkins and brazed lamb with all her heart. Famu appreciates high quality and organic ingredients, and her classic recipes she has collected during here trips to far distant lands in her youth. Since her return to the shores of Töölönlahti, Famu has modernised some classic international dishes with different and surprising preparation methods - and with unique presentations.

Famu Helsinki
Famu Helsinki
Famu Helsinki
Famu Helsinki
Famu Helsinki
Famu Helsinki

3.56

Reviews (85)

3.75Food
3.65
3.80Service

valmistujaiset

rento ilmapiiri sopi myös lapsille
Kari - 2.12.2016

★ 4.00445

Hyvää ja huonoa

Lasten buffet-pöytä on erinomainen idea, mutta laatu ei vaikuttanut hyvältä. Kuivaneet ranskikset ja hampurilaiset ovat lasten aliqrviointia. Muuten ruoka oli todella hyvää ja annoskoko sopiva.
Marketta - 19.11.2016

★ 4.00344

Burger

Hiljainen hetki ok
Tapio - 18.11.2016

★ 4.00455

Fantastic!!!

I must say, the food was fantastic and comparing to local restaurant prices it was very reasonable. FANTASTIC for kids and really understood the children's needs. Recommend for families.
Michael - 18.11.2016

★ 5.00555

Erittäin hidas palvelu

Odotimme pääruokaa lähes kaksi tuntia ja ravintola ei ollut lähellekään täynnä. Söimme alkuruuan ja pääruuan joiden laatu oli hyvä mutta näin hitaalla palvelulla ehdimme juuri ja juuri syömään ennen sovittua aktiviteettia. Tarjoilijat hoitivat urakan kohtuullisen hyvin mutta keittiön puolella oli jotain pahasti pielessä. Juhla-illallisen suunnitellyt jälkiruuat jäivät syömättä. Selkeästi ravintolan ruokakonsepti on hyvä mutta keittiön puolen henkilöstöä pitää lisätä tällaisten välttämiseksi.
Antti - 12.11.2016

★ 1.00413

Keskinkertaista

Ruoka oli palanutta, kuivaa ja mautonta. Palvelu melko hidasta, ja kaikkea ei edes muistettu tarjoilla.
Mari - 12.11.2016

★ 3.00243

Tarjoilija töppäs

Seurueestamme kaksi henkilöä oli ehtinyt jo syödä alkuruuan ennen kuin naistarjoilija vasta huomautuksen jälkeen otti heiltä ruokajuomatilauksen. Muilta kuudelta tilaus oli otettu ja juomat tulleet pöytään! Eikä edes anteeksipyyntöä!
Tuula - 12.11.2016

★ 4.00332

Iltapala

Toinen kerta 2 viikon sisällä syömässä ja taas jäin ilman talon leipiä.... 2 viikon päästä taas uusi yrirys
Lasse - 1.11.2016

★ 4.00434

Palaute

Kukaan ei kysynyt laskun maksamisen yhteydessä kanta-asiakkuudesta, jossa säästö olisi ollut -20% laskun hinnasta. Tässä tapauksessa n. 30€.
Jari - 3.9.2016

★ 3.00332

Varaus 20.8

Meillä oli ystäväni kanssa eilen klo 20 pöytävaraus. Tarjoilija tuli melko nopeasti kysymään tilaustamme, mutta me vielä mietimme mitä ottaisimme. Kysyin tarjoilijalta mitä hän on mieltä hampurilaisannoksesta, ja oletin tähän vastaukseksi kuvausta annoksesta, sen lisukkeista, sisällöstä ja asiakkaiden palautteista. Sain vastaukseksi "se on suosittu annos mutta itse en ole maistanut". Jatkoin kysymistä mutta vastaukset olivat kiven alla. Luonnollisesta kommunikoinnista ei merkkiäkään. Otin kuitenkin hampurilaisen ja ystäväni otti kana-annoksen. Kana oli yllätykseksemme paneroitu pihvi! Oma mokamme jos emme tätä menusta itse tajunneet, mutta emme tätä odottaneet. Ei ole tarkoitus olla erityisen kranttu vaan aloimme syömään. Hampurilainen oli ihan maukas, mutta niillä täytteillä (pari tomaattia, salaatinlehti, pihvi ja pari sipulirengasta) ja paljailla ranskalaisilla ei taatusti hintansa arvoinen. Meidän kuvitelma paikasta oli astetta tasokkaampi (näin jossain kehuttiin) ja siitä syystä odotukset olivat korkeammalla. Mutta tämäkin voi olla toki oma mokamme. Meidän käsityksemme paneroidusta pihvistä on hyvin selkeä, pihvi ilman luita. Paitsi tässä ystäväni annoksessa, komea reisiluu keskellä pihviä. Kysyimme tarjoilijalta onko tämä ihan normaalia, johon hän vastasi "on" ja kääntyi pois. Taaskaan ei merkkiäkään luonnollisesta kommunikoinnista. Pahoittelut jos esitimme tyhmiä kysymyksiä. Ärsytyskynnys ennen kaikkea tarjoilijamme olemattomiin vuorovaikutustaitoihin alkoi tässä vaiheessa olla jo hyvin alhainen. Joka kerta kun hän kävi pöydässämme, hän ei kysynyt mitään, neuvonut missään, katsonut kunnolla silmiin eikä muodostanut kokonaista lausetta mihinkään meidän kysymykseemme. Ystäväni oli huomannut listalla jo aikaisemmin yhden jälkiruoka-annoksen jota halusi kokeilla. Itseäni harmittaa edelleen että enää tilasin enempää. Maksun aikaan tarjoilija tuli pöytämme luokse, nappasi sanaakaan sanomatta toisen maksukorteista ja koko maksurulianssi eteni yhtään ainoaa sanaa sanomatta. Lopuksi tuli "mukavaa päivän jatkoa". Meidän viihtyvyydestä minkään suhteen ei pidetty lainkaan huolta. Ymmärrän jos tarjoilija on vielä uusi talossa eikä tiedä kaikkea, mutta voi silloinkin käydä normaalia keskustelua asiakkaiden kanssa ja osoittaa välittävänsä. Aivan perus asioita! Lisäksi bänditreenit viereisessä huoneessa vaikutti negatiivisesti yleiseen viihtyvyyteen, mutta tokihan nekin pitää joskus vetää. Näin huonoa palvelua en muista saaneeni missään.
Lauta - 20.8.2016

★ 1.00211

Ravintolassa käynnin palaute

Hei, kävimme todellakin syömässä. Ensimmäinen tarjoilija (pitkä mies) Oli hiukan palvelu intoisempi,- ainoa vika oli, kun joutui toistamaan nopeasti sanotun lauseensa, Kertasi sen meille ikäänkuin olisimme olleet hiukan vajaaälyisiä.Myöskin pois lähtiessämme herjasi asiakasta kaverilleen, Niin, että mekin kuulimme.Toinen taas palvelualalle turhan koppava ja kylmä, ei siis miellyttävä. Tuntui siltä, että laskua pyydettässä oli onnellinen, että mekin poistuisimme.Huh huh tuli taasen mieleen, että ollaan Hesassa. Nämä kuitenkin pikku juttuja, Aamupalan (klo 10-11)jälkeen noin klo 13.30 minulla alkoi vatsa kivistää ja sen jälkeen mentiinkin useasti vessaa etsimään, Minä ainoana söin melkein kaikkea, eli emme samoja ruokia. Yleensä vatsani ei pienistä hätkähdä, mutta luultavasti jokin niistä oli pilalla. Toivottavasti loppu lomani olisin kunnossa, Näistä syistä emme tähtiä paljon anna. Aamupala itsessään oli kaaosmainen, tietty olimme samaan aikaan monen muunkin kanssa, mutta ehkä niihinkin pitäisi varautua, Esim miettimällä hiukan tarjoilun kulkua. Terv, Merja Kylväjä
Merja - 6.8.2016

★ 3.00221

Neljän leidin dinneri!

Hyvä ruoka, erinomainen mieli! Kaikki toimi upeasti, KIITOS :)
Topi - 21.7.2016

★ 5.00545

Buffet

Famutunnelma
Juhani - 25.6.2016

★ 5.00555

Nopea ja hyvä palvelu

Ravintola oli kovasti parantanut palvelun nopeutta viime vuodesta. Ruoka oli hyvää ja kaikinpuolin positiivinen kokemus!
Tiina - 25.6.2016

★ 5.00555

häh?

Ihan hyvä.
Jani - 25.6.2016

★ 4.00344

Iso ryhmä

Ruoka ja palvelu hyvää ja sujuvaa.
Tytti - 25.6.2016

★ 4.00444

Polttari-illallinen

Kiitos mukavasta polttari-illallisesta, me saimme hyvää palvelua ja nautimme ruuasta ja juomasta täysin siemauksin! Iloista kesää teille!
Alina - 18.6.2016

★ 5.00555

Ruokailu

Kaikki puitteet kunnossa😋
Pia - 3.6.2016

★ 5.00555

Hyvää palvelua ja ruokaa

Palvelu sujui kiitettävästi, ruoka oli tällä kertaa todella hyvää. Istuimemme olivat tahraisia ja likaisia. Maksun kanssa oli ongelmia eli meitä virheellisesti rahastettiin liikaa. Asiasta reklamoituamme saimme summan kuitenkin jälkikäteen korjattua. Oma luottamukseni ravintolan suoritustasoon on mennyt eli tähän ravintolaan ja hotelliin emme enää tule.
Jari - 20.5.2016

★ 4.00434

Leipä pois pussista

Vaimo totesi, että leivät olivat kuin vanhan ajan linja-auton oksennuspussissa... oliskos leipäkori fiksumpi?
Tahvo - 13.5.2016

★ 3.00334

13.12.2016 - 22.12.2016 Available on Monday - Friday 11:00 - 14:00

Famun perinteinen joululounas 13.12.-22.12.

Famun perinteinen joululounas tarjoillaan ma-pe 13.12.-22.12. KLO 11.00-14.00 39,00 € / hlö

Famu
Helsinki

Restaurateur, join TableOnlineen

TableOnline is the biggest online reservation site in Finland. We reach more than 50 000 active restaurant customers per week in Finland and Estonia.

We offer the perfect solution to handle your bookings and create customer database and a tool to contact your customers. We would love to hear more about your restaurant!

CONTACT US